Skip to content
Rozhlasáci
Menu
  • Úvodní stránka
  • Rubriky
    • Praktické bakalářské práce
    • Rozhlasové tvůrčí dílny
    • Tvůrčí ateliér
    • Rozhlasové moderování
  • Redakce
Menu

Časy se mění, upozornilo Korzo Národní. Proto se dívalo do budoucnosti

Posted on 16. 12. 202320. 12. 2023 by Jan Beránek

Jubilejní desáté Korzo Národní navštívilo v pátek 17. listopadu podle odhadů organizátorů na 90 tisíc lidí. Přilákaly je podcasty, debaty, koncerty, výstavy a zejména tradiční zpěv Modlitby pro Martu doplněný o videomapping. Spolek Díky, že můžem v duchu letošního hesla Časy se mění připravil více než 100 programových bodů, které připomínaly hodnoty svobody a demokracie.

„Nechceme jen vzpomínat, chceme se dívat na současnost a především budoucnost. Chceme, aby byla slyšet témata, která by si Češi přáli. Cítíme potřebu debatovat také o výzvách, ze kterých má naše společnost v rychle se měnícím světě strach,“ prohlásil ředitel spolku Jan Hlaváček a zmínil například boj proti dezinformacím nebo válečné konflikty ve světě.

Už tradiční Modlitbu pro Martu nově doplnil živě malovaný videomapping. Tříaktové představení ztvárnilo motivy písně. „V prvních minutách se na paláci Metro objevila krajina, která reprezentuje pospolitost naší země, do níž následně symbolicky v 17:11 vešla zpěvačka Hana Holišová a zazpívala ikonickou Modlitbu pro Martu, poslední dějství se věnovalo budoucnosti – nastupující generaci, pro kterou svoboda není samozřejmostí ani prázdným slovem,“ přiblížil Hlaváček. Pořadatelé odhadli, že posluchačů v okolí bylo až 25 tisíc.

Foto: Jan Beránek

Na otázky Světlany Witowské v diskusi o Velké krizi médií odpovídali šéfredaktoři předních českých zpravodajských platforem: Ondřej Suchan (Radiožurnál), Pavel Tomášek (Deník N), Erik Tabery (Týdeník Respekt), Jiří Kubík (Seznam Zprávy) a Tomáš Vojáček (CNN Prima News). Hlediště divadla X10 zaplnily desítky diváků, i když se souběžně konaly koncerty.

„Vidím trojí krizi médií. Jedna je ekonomická, ve které se média nachází nepřetržitě od roku 2008. Druhá je krize relevance. Ta je spojená s tím, jakou roli a jakou konkurenci nám, jako zástupcům tradičních médií, tvoří sociální média. A třetí je krize důvěry, což souvisí obecně s tím, v jaké fázi vývoje se nachází západní společnosti,“ upozornil Tomášek.

Dotaz z publika na platy začínajících novinářů nepřinesl ani přes snahu moderátorky konkrétní čísla, přítomní se ale shodli v podfinancování odvětví. Mluvili také o demokracii, tlaku v době digitálních technologií, klesající důvěře a společenském kontextu.

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Nejnovější příspěvky

  • Režisér Marek Šulík: „Zuzana Čaputová mě bavila“
  • Jak se žije zemědělcům?
  • Tři body od prezidenta
  • Vrah je v každém z nás, říká Jozef Kosnáč
  • Nadějní prváci se už stihli seznámit

Nejnovější komentáře

  1. Martin Lokšík: Vánoce s pedagogy IKSŽ

Archivy

  • Listopad 2024
  • Říjen 2024
  • Září 2024
  • Červenec 2024
  • Květen 2024
  • Duben 2024
  • Březen 2024
  • Prosinec 2023
  • Listopad 2023
  • Prosinec 2022
  • Březen 2021

Rubriky

  • Nezařazené
  • Praktické bakalářské práce
  • Rozhlasové moderování
  • Rozhlasové tvůrčí dílny
  • To nejlepší z archivu
  • Tvůrčí ateliér
©2025 Rozhlasáci | Design: Newspaperly WordPress Theme